Våre brukervilkår
GENERELLE VILKÅR / BRUKERAVTALE - NION AS
-
OMFANG OG ANVENDELSE
- Denne avtalen / disse generelle vilkårene gjelder mellom Nion AS, org. nr. 921202466, (heretter kalt "NION") og brukeren / klienten som registrerer seg som en bruker (heretter kalt en "bruker") på plattformen levert av NION og tilknyttede tjenester for brukere og samtalepartnere via nettstedet nion.no
- Personer som bruker våre tjenester bekrefter at de er 16 år eller eldre når de oppretter en personlig konto (heretter kalt en "brukerkonto") og bruker denne til å booke en videosamtale med en av våre samtalepartnere.
- Brukeren inngår denne avtalen (heretter kalt "avtalen") med NION ved å registrere en brukerkonto og booke en time i henhold til instruksjonene. Avtalen vil anses å være inngått og avtalevilkårene akseptert når brukeren har registrert sin brukerkonto som del i bookingprosessen.
- Brukeren er ansvarlig for at dataene ved inngåelse av avtalen, inkludert alder, kontaktinformasjon og informasjon om fokusområde i samtalen, er nøyaktige. Brukeren forplikter seg til å holde sin brukerkonto oppdatert i avtalens løpetid.
- Brukeren kan beskrive situasjonen sin i bookingen, men er selv ansvarlig for å ikke inkludere personsensitive opplysninger i beskrivelsen (f.eks. helseopplysninger).
- NION er tilbyder av teknologiplattformen hvor brukeren får samtaletjenester av samtalepartnerne. NION kan derfor under ingen omstendigheter sees på som ansvarlige for tjenesten levert fra de individuelle samtalepartnerne. Denne avtalen må derfor bare betraktes som en serviceavtale for levering av en teknisk løsning. For å unngå misforståelser, ønsker vi å tydelig opplyse om at NION under ingen omstendigheter er ansvarlig på noen måte for innhold, undersøkelser, resultater i forbindelse med brukerens kontakt med en samtalepartner via nion.no.
- Disse avtalevilkårene / generelle vilkår, etiske retningslinjer, instruksjoner og annen informasjon om NIONs tjenester er tilgjengelige på nion.no.
- NETTSIDE OG BRUKERKONTOEN
- For å registrere en brukerkonto og inngå en avtale med NION, må brukeren være minst 16 år gammel.
- Brukeren er personlig ansvarlig for handlinger som utføres når han bruker brukerkontoen.
- Brukerkontoen er personlig og kan bare brukes av brukeren som registrerte brukerkontoen.
- En brukerkonto kan ikke overføres eller innvilges til en annen person. NION er ikke ansvarlig for misbruk av en brukerkonto av en ekstern person, og er heller ikke ansvarlig for konsekvenser og / eller skader som følge av dette.
- Brukeren er ansvarlig for at hans eller hennes brukerkonto blir brukt i samsvar med denne avtalen, de andre betingelsene og instruksjonene på nettsiden og i samsvar med gjeldende lov til enhver tid.
- Brukeren er personlig ansvarlig for informasjonen han eller hun gir i eller gjennom nettsidene.
- Ved å registrere en brukerkonto på nettsiden, bekrefter og aksepterer brukeren de tekniske spesifikasjonene, betingelsene og begrensningene angående tjenesten som er angitt i NIONs produktbeskrivelse som er gjeldende til enhver tid, som er tilgjengelige på NIONs nettsted nion.no.
- Ved å registrere en brukerkonto, bekrefter og aksepterer brukeren at kontaktinformasjonen han eller hun ga, kan brukes av NION til å kontakte brukeren ved hjelp av utsendelser og varsler som inneholder informasjon, spørreundersøkelser og tilbud. Brukeren kan spesifikt avregistrere seg fra denne kommunikasjonen når som helst. For ytterligere informasjon om NIONs håndtering av personopplysninger og kontaktinformasjon, referes til NIONs nettsted: nion.no
- Innhold publisert eller levert av NION på nettsidene utgjør et supplement til den psykologiske veiledningen som samtalepartner gir brukeren og er ikke ment å brukes som direkte råd for den individuelle bruker.
- Samtaletjenestene levert gjennom NION sin plattform er på ingen måte rettet mot behandling av psykiske lidelser.
- Under ingen omstendigheter påtar NION seg noe ansvar som behandler av psykiske lidelser i forhold til brukeren.
- Brukeren er selv ansvarlig for å oppsøke relevant behandling for psykiske lidelser.
- Tjenesten er begrenset til normalpsykologiske problemstillinger slik beskrevet på nettsidene nion.no
- PRISER OG BETALING
- Tjenestene leveres til prisene som vises i prislisten som er gjeldende til enhver tid som er tilgjengelig på hjemmesiden. Prisene for tjenesten er alltid oppgitt før en bestilling finner sted.
- Betaling for videosamtaler eller andre tjenester skjer før tjenesten leveres. Brukere kan ikke starte en tjeneste før betaling er utført.
- ANSVARSBEGRENSNING
- Innenfor rammene som er angitt i dette avsnitt 4, er NION ansvarlig for å sikre at tjenesten er tilgjengelig i samsvar med punkt 4.3, 4.4, 4.6 og 4.7 nedenfor.
- Videre er NION ansvarlig for lagring av informasjonen som er gitt og lastet opp i løsningen av brukeren og samtalepartnerne.
- NION forplikter seg til å overholde og opprettholde ansvaret for tjenesteplattformen som følger av lover og avtaler utenfor forretningslokaler.
- NIONs mål er å sikre at tjenesten opprettholder høy tilgjengelighet. Tjenesteplattformen og videosamtalene leveres i samsvar med det ovennevnte, med unntak av planlagte, varslede avbrudd i tjenesten for vedlikehold eller avbrudd utenfor NIONs kontroll.
- NION er ikke ansvarlig for avbrudd i tjenesten eller tilgjengeligheten forårsaket av: i) en feil i brukerens maskinvare / utstyr, tilkoblingsnettverk, brukerens programvare eller feil i programvare som utgjør tredjepartsprodukter som NION ikke er i stand til å rette til tross for det faktum at den har forsøkt å rette opp eller jobbe rundt dem på en profesjonell måte; ii) andre forhold som Brukeren er ansvarlig for i henhold til Avtalen; (iii) virus eller andre angrep på sikkerhet til tross for at NION har iverksatt profesjonelle tiltak; eller (iv) omstendigheter som utgjør force majeure i henhold til punkt 11 nedenfor.
- Varsel om en feil eller forstyrrelse i funksjonen til nettsiden eller tilgjengeligheten må gis uten forsinkelse til NIONs kundeservice på post@nion.no.
- NION er bare ansvarlig for driften av tjenesteplattformen, inkludert levering av videosamtaler mellom brukere og omsorgstjenester og tjenester tilknyttet dermed, for eksempel lagring av informasjon og annen informasjon levert av NION. 4.8. NION er under ingen omstendigheter ansvarlig for noen omsorg, informasjon eller anbefalinger som samtalepartnere gir brukeren i en videosamtale eller skriftlig via bookingen.
- Feil må avhjelpes i første omgang ved feilsøking, hvis det kan gjøres uten unødig utgifter eller ulempe for NION. NION har til enhver tid rett på egen bekostning å rette feilen forutsatt at dette kan gjøres innen rimelig tid og uten vesentlig ulempe for brukeren. Hvis feilen ikke kan rettes, har brukeren rett til å motta en rimelig prisavslag og erstatning for enhver underbygget, direkte skade, med forbehold om følgende begrensninger.
- NION er under ingen omstendigheter ansvarlig for skader på grunn av feil forårsaket av brukeren eller omstendigheter som brukeren er ansvarlig for. NION er heller ikke ansvarlig for noen form for personskade eller andre konsekvenser som kan resultere, direkte eller indirekte, fra bruk eller misbruk av informasjon gitt, presentert eller henvist til i løsningen. NIONs ansvar er under alle omstendigheter begrenset til ansvar for underbygget, direkte skade og til et maksimumsbeløp som tilsvarer tusen NOK (1000). NION er således ikke ansvarlig under noen omstendigheter for følgeskader, tap av inntjening, tap av forventet sparing og / eller annen indirekte skade på grunn av en feil.
- Brukeren må i tilfelle etablert psykologisk behandling / intervensjon være ellers helt frisk så langt det er kjent og samtykker i tilfelle alvorlige sykdomssymptomer til å søke adekvat pleie ved en institusjon som helsestasjon eller akuttmottak, osv. NION er ikke riktig omsorgsnivå i slike situasjoner. Ved akutte selvmordstanker, må brukeren heller ikke henvende seg til NION, men til en passende akuttpsykiatrisk institusjon eller ringe 113 for veiledning og råd.
- INTELLEKTUELLE EIENDOMSRETTIGHETER
- Opphavsrett, eiendomsrett og andre immaterielle rettigheter til NIONs varemerker, firmanavn, teknisk løsning, konsept og alle dokumenter som er brukt og / eller levert av NION sine tjenesteplattformer eller samtalepartnere eller ansatte, tilhører NION med alle rettigheter forbeholdt. Det betyr at NION har rett til fritt å disponere over slike immaterielle rettigheter.
- All kopiering, modifisering, overføring og / eller annen bruk av NIONs materialer som ikke uttrykkelig er tillatt skriftlig av NION er forbudt. Brukeren erkjenner og samtykker i at uautorisert bruk av NIONs immaterielle rettigheter utgjør et brudd på denne avtalen.
- Eventuelle immaterielle rettigheter som oppstår som et resultat av NIONs levering av nettsiden og / eller andre tjenester, tilfaller NION med alle rettigheter forbeholdt. Slike enerett inkluderer NIONs rett til fritt å disponere slike resultater, inkludert retten til fritt å endre, overføre og bruke disse.
- Bestemmelsene i paragraf 5 må gjelde uavhengig av hvordan og på hvilken måte resultatene ble produsert og uavhengig av om resultatene ble produsert av NION alene eller i forbindelse med en annen. Denne bestemmelsen vil gjelde selv etter at avtalen mellom NION og brukeren har opphørt å gjelde.
- AVBESTILLING OG REKLAMASJON
- Det ikke er angrerett på våre tjenester.
- En bestilt videosamtale kan avbestilles eller endres gratis inntil 24 timer før starttidspunktet for den bestilte videosamtalen. Hvis en bestilt videosamtale blir kansellert innen den angitte tiden ovenfor, vil betalingen som er utført for det kansellerte videosamtalen bli tilbakebetalt innen fjorten (14) dager.
- Brukeren er klar over og samtykker til at han eller hun ikke har krav på refusjon for kansellering av en bestilt drop-in videosamtale. Videre er brukeren klar over og aksepterer at han eller hun ikke har krav på refusjon for kansellering av en videosamtale mindre enn 24 timer før videosamtalen ville ha funnet sted.
- Dersom brukeren er misfornøyd og ønsker å reklamere på tjenesten, kan Nion kontaktes på post@nion.no eller på telefon +47 926 32 185.
- UAUTORISERT BRUK
- NION tar på alvor all uautorisert bruk av tjenesteplattformen og brukerkontoen som er i strid med denne avtalen / disse generelle vilkårene og / eller våre retningslinjer som er gjeldende til enhver tid angående databehandling, sikkerhet, etikk, etc.. For eksempel, film- eller lydopptak av samtaler eller formidling av slikt materiale på noen måte er forbudt. NION vil iverksette tiltak mot faktisk eller mistenkt uautorisert bruk av tjenesteplattformen, brukerkontoen, etc.
- NION forbeholder seg retten til å fjerne informasjon fra tjenesteplattformen, lukke brukerkontoen eller vedta andre tiltak på grunn av brudd på avtalen eller for å beskytte tjenestens omdømme og / eller for å beskytte den mot feil bruk når som helst med eller uten tidligere advarsel eller varsel og uten ansvar for konsekvenser. I tilfelle en slik nedleggelse har NION også rett til å varsle om avslutning av avtalen i samsvar med punkt 9.2 nedenfor.
- I tilfeller der bruker bryter avtalen eller gjeldende lov, eller hvis han eller hun har brukt tjenesten på en ulovlig måte eller på en måte som ikke er tillatt, er brukeren pålagt å kompensere NION for all skade der er forårsaket til NION (inkludert, men ikke begrenset til representanters gebyr, saksomkostninger og alle krav fra tredjepart).
- Brukeren er begrenset til å bestille en økt med bare en (1) samtalepartner om gangen, og det er forbudt å bestille mer enn en økt med forskjellige samtalepartnere parallelt. Etter at en økt er avsluttet med en samtalepartner, kan en ny økt bestilles med en annen.
- NION tilbyr økter med samtalepartnere til brukere med normalpsykologiske utfordringer som beskrevet på nettsidene nion.no. NION kan ikke tilby omsorg som krever spesialistkompetanse innen helsevesenet. Det betyr at etter innhenting av informasjon om dette, har NIONs samtalepartnere rett til å avbryte behandling / økter med brukere.
- ANNET
- AVTALENS START OG VARIGHET - Avtalen gjelder fra det øyeblikket Brukeren har registrert seg for en brukerkonto hos NION.
- VARSEL OM OPPHØR - Brukeren har til enhver tid rett til å varsle om oppsigelse av avtalen med øyeblikkelig virkning. Hvis slikt varsel om oppsigelse gis, vil NION fjerne brukerens brukerkonto og fjerne all informasjon relatert til brukeren som gis og lagres så snart som mulig. NION har rett til å varsle om oppsigelse av avtalen med øyeblikkelig virkning i tilfelle Brukeren bryter eller forventes med sannsynligvis årsak å bryte med denne. Ved slik oppsigelse lukkes brukerens brukerkonto, hvoretter avtalen automatisk opphører å gjelde. Informasjon om brukeren som er lagret i tjenesten vil bli slettet omgående. Brukere som har fått sin brukerkonto stengt i samsvar med dette avsnitt, har ingen rett til å registrere seg på nytt eller registrere seg for en ny brukerkonto uten å få spesifikk autorisasjon fra NION for dette formålet.
- ENDRING AV TJENESTEN OG BETINGELSER - NION forbeholder seg retten til å endre funksjonene, omfanget og betingelsene knyttet til brukerkontoen og tjenesten. Produkt- og tjenesteutvikling kan for eksempel bety layout, innhold, tjenester eller funksjoner og kan bety at avtalen påvirkes. Brukeren vil bli varslet om slike endringer via tjenesten eller e-post. De generelle forholdene som er gjeldende til enhver tid, er tilgjengelige i tjenesten og på NIONs nettsted nion.no. Brukeren har rett til å varsle om oppsigelse av avtalen med øyeblikkelig virkning hvis noen endringer foretatt av NION i avtalen eller løsningen er vesentlig skadelig for brukeren.
- FORCE MAJEURE - NION betaler ikke erstatning som følge av streik, brann, utøvelse av offentlig myndighet, arbeidstvist, ulykker, feil eller forsinkelse fra underleverandørs side, driftsstans i offentlige kommunikasjonssystemer eller andre omstendigheter utenfor NIONs kontroll som NION ikke med rimelighet kunne forventet og hvis konsekvenser NION ikke med rimelighet kunne ha unngått eller overvunnet. I tilfeller hvor omstendighetene i samsvar med denne paragraf fortsetter å gjelde i en periode som overstiger tretti (30) dager, har en part rett til å varsle om avslutning av avtalen med øyeblikkelig virkning. Under slike omstendigheter har brukeren rett til tilbakebetaling av beløp som er betalt på forhånd for bookede videomøter, men som ikke fant sted.
- VARSLING - Varsel om oppsigelse og andre kunngjøringer i henhold til denne avtalen må sendes via e-post. Varsler i henhold til denne avtalen må anses å være mottatt av mottakeren hvis sendt på e-post. Brukeren må varsle NION uten forsinkelse hvis han eller hun endrer kontaktinformasjonen sin.
- OVERFØRING AV AVTALEN OG FORPLIKTELSER UNDER AVTALEN - Brukeren har ingen rett til å overføre rettigheter og / eller forpliktelser som følger denne avtale til en annen person. NION har en ubegrenset rett til å engasjere underleverandører for å oppfylle sine forpliktelser i henhold til denne avtalen.
- GJELDENDE LOV OG FESTING AV TVIST - Tvister som oppstår som følge av tolkningen og anvendelsen av denne avtalen / disse generelle vilkår og rettsforhold knyttet til denne, må avgjøres i samsvar med norsk lov. Oslo tingrett er avtalt verneting. Ved inndrivelse av betaling basert på betalingsforpliktelser i henhold til denne avtalen / disse generelle vilkårene, kan saken henvises til den norske håndhevingsmyndigheten.